Rabu, 1 September 2010

cuti ambang aidil fitri

Ari  ni adalah ari terakhir sebelum kami bercuti hari raya aidil fitri selama dua minggu. Suasana di sekolah masih hambar dengan kedatangan kerna sebahagian pelajar sudah mula bercuti raya. Bagi pelajar tingkatan 5 yang tak ada paper untuk trial ari ni memang dah cuti awalTapi yang risaunya bila kelmarin sempat juga hadir ke majlis bacaan yassin anak UPSR cik gunya mula risau dengan cuti raya yang panjang bersama dengan cuti penggal kerna lepas raya 21hb dah mula periksa ,Kerisauan ini memang ada logiknya kalau tidak dipantau dengan kemeriahan sambutan hari raya dan ditambah dengan tiada kesedaran pentingnya UPSR dikalangan kanak-kanak telah merisaukan lagi guru di sekolah.
Untuk sekolah menengah kerisauan juga bersarang di fikirAN guru pelajar ting. 5 yang sedang menghadapi trial SPM untuk pelajar ting 6. awas 22hb lepas raya bermula lah trial STPM anda. 
Raya, raya juga.periksa hanya sekali dalam hidup....raya tahun depan ada lagi...........
Untuk guru ari ni banyak yang cuba menghabis kerja yang tertunggak buku rekod, buku kedatangan dan kertas trial kerna nak raya tanpa gangguan  kerja sekolah. Yang lainnya cuba memasti stok  yang oder dah bayar kekadang dah lupa beli apa bila kuih sampai hoi banyaknya.yang lainnya cuba imbau pasai persiapan raya........ sementara menanti loceng berbunyi dan kebetulan sebelum balik kami buat majlis khatam alquran...............selamat ari raya maaf zahir batin dan selamat bercuti

Tiada ulasan:

Catat Ulasan